-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34369 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

ديدگاه پيامبر اسلام راجع به محبّت و دوستي علي (ع) چيست؟
از پغمبر راجع به محبت و دوستي علي روايات بسياري رسيده است:
ابن اثير نقل مي​كند كه پيغمبر خطاب كرد به علي و فرمود: «يا علي! خداوند تو را به چيزهايي زينت داد كه پيش بندگان او زينتي از آنها محبوبتر نيست: كناره​گيري از دنيا؛ آنچنان قرارت داد كه نه تو از دنيا چيزي بهره​مند شوي و نه آن از تو. به تو بخشيد دوستي مساكين را؛ آنان به امامت تو خشنودند و تو نيز به پيروي آنان از تو. خوشا به حال كسي كه تو را دوست بدارد و در دوستي​ات راستين باشد، و واي بر كسي كه با تو دشمني كند و عليه تو دروغ بگويد.» (اُسد الغابه، 4/23)
سيوطي روايت مي​كند كه پيغمبر فرمود: «دوستي علي ايمان است و دشمني وي نفاق.» (كنز العمّال. جمع الجوامع سيوطي، 6/156)
ابو نعيم روايت مي​كند كه پيغمبر خطاب به انصار كرد و فرمود: «آيا راهنمايي كنم شما را به چيزي كه اگر بدان چنگ بزنيد، بعد از من هرگز گمراه نشويد؟ گفتند: آري يا رسول الله! فرمود: اين، علي است. دوستش بداريد به دوستي من و احترامش كنيد به احترام من، كه خداوند به وسيله جبرئيل فرمانم داد كه اين را براي شما بگويم.» (حليلة الاولياء، 1/63)
و نيز اهل سنت رواياتي از پيغمبر اكرم نقل كرده​اند كه در آن روايات نگاه به چهره علي و سخن فضايل علي، عبادت شمرده شده است:
محب طبري از عايشه روايت مي​كند كه گفت: «پدرم را ديدم به صورت علي بسيار نگاه مي​كرد. گفتم: پدر جان! تو را مي​بينم كه به صورت علي بسيار مي​نگري. گفت: دخترك! از پيغمبر خدا شنيدم كه گفت: نگاه به چهره علي عبادت است.» (الرياض النضرة، 2/219)
ابن حجر از عايشه روايت مي​كند كه پيغمبر گفت: «بهترين برادران من علي است و بهترين عموي من حمزه است، و ياد علي و سخن از او عبادت است.» (الصواعق المحرقة/74)

مجموعه آثار شهيد مطهري ج14 ـ جاذبه و دافعه علي(ع) صفحه: 280 الي 281
شهيد مطهري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.